Reviews van deze auteur (114412)

Garantie kan je naar fluiten

Review over Siebel Juweliers

In januari '25 heb ik bij Siebel juweliers (Stationsstraat, Almere Centrum) twee Buddha to Buddha armbanden gekocht. De verkoopster gaf aan dat, mocht na verloop van tijd blijken dat de armbanden niet goed passen, ze kosteloos ingekort konden worden.
Nu, vijf maanden later - dus nog ruim binnen de garantietermijn - is één van de armbanden (kralen met een stalen kabel) uitgerekt en zit daardoor niet meer prettig. Terug naar de winkel en beroep gedaan op garantie. Er werd direct gevraagd iets te ondertekenen waarmee je akkoord gaat met € 25 onderzoekskosten, tenzij je tot reparatie over gaat. In de veronderstelling dat dit garantie betrof, heb ik getekend. Enkele dagen laten ontving ik bericht dat de armband inderdaad is uitgerekt, volgens het reparatiecentrum door 'draagschade', en dat er daarom geen garantie geldt. Opmerkelijk, aangezien de armbanden uitsluitend overdag worden gedragen - er wordt niet mee gedouched, gesport, of geslapen. Siebel weigert hier iets mee te doen.
Ik heb gevraagd of zij kunnen aantonen dat sprake is van onzorgvuldig gebruik, wat wettelijk hun plicht is. Dit verzoek wordt stelselmatig genegeerd. Ze blijven bij hun oordeel van 'draagschade' en stellen reparatie alleen tegen betaling beschikbaar, garantie wordt simpelweg geweigerd.
Op basis van deze ervaring kan ik Siebel Juweliers helaas NIET aanbevelen aan wie waarde hecht aan een klantvriendelijke behandeling en een goede service na aankoop.

Zwakke punten
Geen klantvriendelijke behandeling van een gegronde klacht buiten dat ze geen service verlenen.

reacties: