Siebel Juweliers is al 100 jaar een begrip in Nederland. Met 36 vestigingen door heel Nederland, een Mega Outlet in Amsterdam en een webshop is Siebel Juweliers voor iedereen toegankelijk. Bij ons vindt u een brede collectie horloges, sieraden en trouw/relatieringen.
Siebel Juweliers staat bekend om de goede service en klantgerichtheid. Vanuit een traditionele klassieke juwelier heeft Siebel Juweliers de ontwikkeling gemaakt om zich als juwelier ook te kunnen onderscheiden in de juweliersbranche. Door de open en toegankelijke winkels en deskundig personeel is Siebel Juweliers al meerdere keren bekroond door klanten als beste juweliersketen.
Juweliers
5 weken geleden een seiko horloge gekocht en deze stopte ermee waarschijnlijk vervangen batterij.
Terug naar de winkel daar vertelde ze mij dat de batterij vervangen kon worden maar dat ik mijn horloge dan 8 tot 12 weken kwijt zou zijn omdat deze warerdicht gemaakt moet worden. Punt 1 vind ik het echt belachelijk dat de batterij na 5 weken ermee stopt punt 2 niet normaal dat ik op het vervangen van de batterij zolang moet wachten. Als ik naar een andere horloge maker zou gaan dan kan deze binnen een week weer ophalen maar dan vervalt mijn garantie?? Klacht ingediend bij de klantenservice kreeg ik hetzelfde antwoord alsof heb ik dus helemaal niks aan nog nooit zo,n slechte service meegemaakt mijn advies niks kopen bij Siebel.
Je trouwringen hier uitzoeken is een aanrader. We werden direct geholpen waar je elders wordt gevraagd of je een afspraak hebt gemaakt. Rick heeft ons met empathie voor onze situatie geholpen en we zijn direct tot een besluit gekomen. Siebel Juweliers chapeau!
Voor kerst een armband cadeau gekregen, armband was niet mijn smaak dus terug naar de winkel om het retour te doen. Te horen gekregen dat ze geen geld teruggeven en ik alleen iets anders uitzoeken of een voucher waar een houdbaarheidsdatum op zat. Aangezien ze geen armbanden naar mijn zin hadden binnen het budget van de armband, heb ik maar een ketting uitgezocht omdat ik anders niks had. Ik heb de ketting midden januari uitgezocht en begin maart was deze al kapot, iets wat je niet verwacht van een ketting van 425,-. Dus de volgende dag meteen teruggegaan naar Siebel met de kapotte ketting, het zou worden opgestuurd naar het hoofdkantoor. Krijg ik 5 weken later een telefoontje dat de reparatie 70,- gaat kosten. Hier ben ik natuurlijk niet mee akkoord gegaan aangezien ik de ketting minder dan 2 maanden heb gedragen en het belachelijk is dat een ketting maar zo kort mee gaat. Als de ketting na minder dan 2 maanden al uit elkaar valt hoe moet het dan wel niet zijn na een jaar? Van Siebel kreeg ik de reactie dat het draagschade is en dus niet onder hun garantie valt, erg makkelijk...Vervolgens sturen ze de ketting terug en moet je bij het ophalen van de ketting ook nog eens 20,- betalen voor de verzendkosten. Ik ben zuinig en netjes geweest op de ketting dus kan ik alleen maar concluderen dat het super slechte kwaliteit is. Ik voel me ontzettend opgelicht door deze winkel en ik raad ook niemand aan om hier ook maar iets te kopen.
Sterke punten De schuld bij de klant neerleggen
Oplichting praktijken
Ik bracht mijn horloge ter reparatie naar Siebel in Sittard. De medewerker vertelde dat de reparatie €30 tot €35 zou gaan kosten en dat ik het horloge over ongeveer 6 weken terug zou krijgen. Ik moest een aanbetaling doen van €20 op de reparatie.
Na enige weken kreeg ik bericht dat het horloge gemaakt kon worden voor €145! Dat staat toch in het enkele verhouding tot de genoemde €30 tot €35! Ik heb de reparatie geweigerd en ging vandaag terug om het horloge op te halen. Tot mijn grote verbazing kreeg ik de €20 aanbetaling niet retour. De medewerker hield bij hoog en laag vol dat ze me dit verteld heeft toen ik het horloge ter reparatie aanbood, maar dat is absoluut niet waar! Ik heb dit natuurlijk gezegd, waarop ik te horen kreeg dat zij (en iedere medewerker trouwens) dit áltijd benoemen en ze wist het héél zeker. Ik heb gezegd dat ik héél zeker weet dat zij het níet gezegd heeft, waarop ze opnieuw benoemde dat zij dat zeker wel gedaan heeft. Wat een houding van een professioneel medewerker! Het irriteerde me ook ten zeerste dat ze erover doorging met een andere klant toen ik naar buiten liep. Dat kan toch niet!
In plaats van haar "ik heb zeker gelijk" spelletje had ze het professioneel kunnen aanpakken door te proberen tot een oplossing te komen. Door bijvoorbeeld voor te stellen de schade te delen en mij €10 terug te geven.
Ik heb die €10 of €20 niet nodig om te overleven, maar het gaat me om het principe! Ik ben niet eerlijk behandeld en in feite als leugenaar neergezet, zeker toen ik naar buiten liep en zij met andere mensen over het gebeuren door bleef praten op een voor mij negatieve manier!
Geen Siebel meer voor mij!
Ik bracht mijn horloge ter reparatie naar Siebel in Sittard. De medewerker vertelde dat de reparatie €30 tot €35 zou gaan kosten en dat ik het horloge over ongeveer 6 weken terug zou krijgen. Ik moest een aanbetaling doen van €20 op de reparatie.
Na enige weken kreeg ik bericht dat het horloge gemaakt kon worden voor €145! Dat staat toch in het enkele verhouding tot de genoemde €30 tot €35! Ik heb de reparatie geweigerd en ging vandaag terug om het horloge op te halen. Tot mijn grote verbazing kreeg ik de €20 aanbetaling niet retour. De medewerker hield bij hoog en laag vol dat ze me dit verteld heeft toen ik het horloge ter reparatie aanbood, maar dat is absoluut niet waar! Ik heb dit natuurlijk gezegd, waarop ik te horen kreeg dat zij (en iedere medewerker trouwens) dit áltijd benoemen en ze wist het héél zeker. Ik heb gezegd dat ik héél zeker weet dat zij het níet gezegd heeft, waarop ze opnieuw benoemde dat zij dat zeker wel gedaan heeft. Wat een houding van een professioneel medewerker! Het irriteerde me ook ten zeerste dat ze erover doorging met een andere klant toen ik naar buiten liep. Dat kan toch niet!
In plaats van haar "ik heb zeker gelijk" spelletje had ze het professioneel kunnen aanpakken door te proberen tot een oplossing te komen. Door bijvoorbeeld voor te stellen de schade te delen en mij €10 terug te geven.
Ik heb die €10 of €20 niet nodig om te overleven, maar het gaat me om het principe! Ik ben niet eerlijk behandeld en in feite als leugenaar neergezet, zeker toen ik naar buiten liep en zij met andere mensen over het gebeuren door bleef praten op een voor mij negatieve manier!
Geen Siebel meer voor mij!
Bracht horloge voor nieuwe batterij. Zelf maar eens gaan bellen, geen contact. Toen bleek dat ze de bayterij niet kunnen of willen vervangen. "Zit in de belmand" was enige reactie. Bellen was te veel moeite blijkbaar.
Dus nu ook nog geen nieuwe batterij
Sterke punten Geen idee
Zwakke punten Communicatie, hoe moeilijk is nieuwe batterij?
Waardeloze service; negatieve ster is nodig!!
Jammer dat ik geen negatieve ster uit kan delen!
Wat een verschrikkelijk slechte service. Ik kocht een nieuw horloge dat vanaf dag 1 niet naar behoren bleek te werken.
Bij Siebel stuurden ze het naar de horlogemaker maar die zei dat er niets mis mee was.
Toen ik het weer ophaalde werkte het horloge (natuurlijk) nog steeds niet naar behoren.
In de winkel in Sittard wilde men van het oplossen van het nu slepende probleem niets weten. Zij sturen spullen alleen terug naar het hoofdkantoor en lossen zelf niets op. Het probleem moet vooral bij de klant blijven!
Dit is wat men bij Siebel SERVICE noemt.
Tot nu toe is het in ieder geval meer dan waardeloos.
Wordt vervolgd.
Met vriendelijke groet
Hub Steins
Datum van ervaring: 25 maart 2023
Sterke punten Het probleem bij de klant neerleggen en vooral doen of je gek bent
Zwakke punten Nul inlevingsvermogen en problemen oplossen
Na 5 dagen een dameshorloge van Danisch Design te hebben gekocht bij Siebel Leeuwarden ging het bandje daarvan stuk. In overleg met Leeuwarden zijn we bij Siebel Groningen(woonplaats) geweest. Daar kregen we te horen dat er geen garantie viel op band en glas. Als we dit in Leeuwarden te horen hadden gekregen dan had ik geen Danisch Design horloge gekocht. Toch werd mijn horloge in Groningen opgestuurd en moet ik daar 8 weken op wachten.
Ongelofelijk, niet meedenkend, niet meelevend.
Erg teleurgesteld en zal hier nooit meer een sierraad kopen. Meer als een maand geleden een ring gekocht waar steentje meteen van uit is. Omdat ze willen onderzoeken waar dit door komt is mn ring naar hoofdkantoor gestuurd en zou binnen 2 weken reactie krijgen. Tot op heden niks gehoord. 2x gebeld en zijn niet behulpzaam ik moet het afwachten. Schandalig dit. Het koste veel geld en heb nu niks. Ik raad Siebel niemand aan
Sterke punten Geen
Zwakke punten Niet klantvriendelijk
Slechte kwaliteit
Veel te duur
Heb iets besteld bij dit bedrijf niet gekregen
Wat er was afgebeeld en ook nog meer betaald dan normaal zeer slecht bedrijf zal er ook nooit meer iets kopen en ook tegen niemand zeggen daar moet je iets kopen
Sterke punten Geen sterke punten onbeschoft bedrijf .
Recent op een doordeweekse dag bij beide Utrecht Siebelvestigingen binnen gelopen. Als enige klant bij de ene vestiging en bij de andere vestiging was er nog één klant. In beide gevallen na 3 minuten staren naar een Citizen horloge ben ik weggelopen. In beide vestigingen werd ik door beide verkoopdames niet geholpen. Bye bye for ever Siebel.
Ik heb een parel-armbandje gekocht bij Siebel juweliers voor 129 euro. Na 1,5 jaar ging het armbandje kapot (het touwtje waar de parels aanzaten was helemaal versleten en is gebroken). In de winkel gaven ze aan dat dit niet onder de garantie valt en dat het 70 euro kost om dit te repareren. Geen excuses en ook niet bereid om te kijken naar een andere oplossing. Conclusie: slechte kwaliteit, zeer slechte service en veel te hoge prijzen. Hier kom ik nooit meer en ik zou het een ander ook zeker ontraden.
Sterke punten Mooie sierraden
Zwakke punten Slechte service, slechte kwaliteit (gaat snel kapot) en veel te dure prijzen voor de slechte kwaliteit.
Op 21 januari 2022 een mooie Seiko dameshorloge gekocht. Om dit horloge passend te maken moesten er een aantal schakels uit de band verwijderd worden. De verkoopster ging dit even doen. Het lukte niet. Een andere verkoopster ging haar helpen. Met veel getimmer en lawaai kwamen de dames terug met het horloge. Het was klaar. De dag erna (gelukkig gebeurde dit thuis) viel het horloge van mijn pols af. De schakels van de band waren los gegaan. Ik terug naar de winkel. Het zou even gemaakt worden. Toen ik de horloge op wilde halen, zei de verkoopster dat hij opgestuurd moest worden om de band te maken. Hij ging diezelfde dag nog weg met de koerier. Het zou ongeveer een week duren. Ondertussen wacht ik al 4 weken op deze horloge. Vele keren telefonisch contact gehad. Iedere keer hetzelfde verhaal. Er wordt aan gewerkt, ik begrijp u helemaal, horloge is opgestuurd naar Seiko. En dat alleen maar voor een band.
Mijn geduld is op.
Siebel, ik hoop dat ik de horloge snel terug heb. Het is geen ding van €100,- en dan nog hoort jullie service beter te zijn.
Mensen, bezint eer je begint.
Service is echt niet goed.
Siebel biedt kortingen aan van 10% en 5%. Wanneer je deze verwacht te krijgen. Ofwel je denkt er recht op te kunnen hebben. Vergeet het maar. Want deze wordt geven wanneer het hun uit komt. Willekeur. Adverteren er mooi mee. Fabels en leugens. Trap er niet in. Want n ketting gezien op internet kon nog korting af als u blablablabla bent.\\r\\nT.z.t ter plaatse voldeden aan de voorwaarden. Clubmember enz. Geen korting 10 of 5 %. Want deze was er al van af. Zogenaamd n aanbieding. Niet de 1 e x overigens. \\r\\nGewoon naar n Amsterdamse juwelier gegaan. Nusselein overigens. Top geholpen. En 20% korting boven op de prijs. Dat is nog eens n kerstcadeau
Sterke punten Weinig tot geen te duur te star. Geen feelings.
Zwakke punten Moeten geen smoesjes verkondigen.Beloof geen dingen die je vervolgens niet waar maakt.
7 september heb ik een review hier geplaatst. Mijn ring jaja die was gemaakt. Na meer dan 150 km te hebben gereden had ik eindelijk m'n ding retour en gemaakt. Nog geen 2 weken later is hij wederom kapot op dezelfde plek. Denk je een mail te sturen, krijg je geen antwoord meer. Waar gaat dit heen.....
Hele, hele slechte ervaring met siebel.
Ik kreeg een leuke en mooie horloge van Diesel van m'n wederhelft, na een uurtje tikte ik ergens tegenaan en had ik een klein krasje op het glas, ik zwaar teleurgesteld.
2 dagen later was het batterijtje leeg ondanks dat hij nieuw was.
Dus ik had geen zin om het ding op te sturen naar de online winkel en ik bracht het na een Google zoekopdracht naar siebel.
Daar kreeg ik te horen dat het 22 euro zou kosten voor een nieuw batterijtje, en dat hij dacht waterdicht zou zijn, ik zei das goed.
Ik vroeg of ze het krasje wilden wegpoetsen, maar daar begonnen ze niet aan, dus er moest een nieuw glas in.
Ik zei doe maar, kosten 88 euro.
Dus ze pakt hem in en verzend hem, ik krijg een linkje in een email, en ik zou hem kunnen volgen.
Het zou 3 weken duren, ik had daar geen moeite mee.
Even doorspoelen, bijna 3 maanden later, na meerdere malen email krijg ik te horen dat het glas niet verkrijgbaar is bij de dealer (vind ik vreemd, want online is het wel bestelbaar).
Ik was het al zat, dus ik zeg, laat het, zet er een nieuw batterij in, en dan is het wel klaar zo.
Week later bericht, hij is klaar.
Dus ik naar de stad, haal het op, en zie dat hij niet loopt, klok staat stil.
Dus ik vragen, hebben jullie er een nieuwe batterij in gezet?
Nee meneer, niet gebeurd.
Dus ik zei, we hebben hier duidelijk contact over gehad, ding heeft alleen maar gereisd, en we zijn meer als 3 maand verder.
Ik kreeg te horen dat het jammer was, geen sorry, en dat ze nu er een nieuwe batterij in kunnen plaatsen.
Ik was het zat, maar ik wil eens met iets naar huis dat werkt, dus ik zeg doe maar.
Ze halen het open, zetten er een batterij in, en ze krijgen de horloge niet meer dicht.
Dus, hij moest weer op reis.
2 weken verder, vandaag.
Ik haal hem op, ik hoor dat hij niet waterdicht is, al hadden we dat wel afgesproken, en dat hij mee mag.
Ik had er geen zin meer in, heb hem gepakt, betaald en ben naar huis gegaan.
Bij thuiskomst zie ik dat het glas echt beschadigd is.
Er zat een klein krasje op toen ik hem wegbracht, krijg hem terug met hoeken uit het glas.
Woorden kunnen niet beschrijven hoe teleurgesteld ik ben.
Alle plezier die ik had toen ik mijn horloge kreeg is weg.
Een nieuwe horloge is een symbool van blijdschap, maar dat is nu heel ver te zoeken.
Ik heb er jaren langsgelopen, en gekeken naar de mooie horloges in de vitrines, en was onder de indruk van de professionaliteit van deze zaak, maar ik heb me zwaar vergist.
Ik snap het blijft mensenwerk, maar ik vind niet dat er menselijk met mij is omgegaan.
Ik vrees dat dit laatste keer was dat ik zaken met deze firma deed.
Ik wens ze veel succes, en ik hoop dat ze beter met mensen omgaan in de toekomst.
Gr Danny Radjkoemar
Sterke punten Zd gaan op tijd open
Zwakke punten Communicatie, en menselijk omgaan met de klanten
Had een mooi in nieuw staat horloge gebracht naar Siebel juwelier in weert om de batterij te vervangen .Bij het ophalen min â¬15 hebben ze bij Siebel de kast van het horloge en het klepje helemaal beschadigd deuk in de kast klepje krom gebogen en een flinke kras erop hebben ze een beetje geprobeerd te poleisten maar haalde helemaal niks uit sterker nog werd alleen maar erger.En verder deden ze er niks aan ben er 4x voor terug gemoeten â¬80 kwijt aan benzine hoop stress en ze zijden het is wat het is!.ð¤®En ze liegen alles bij elkaar echt een stel nonows zeer onkundig en zeer onbeleefd.
Sterke punten Liegen en je afpoeieren aan het lijntje houden
Zwakke punten Oplossen wat ze zelf veroorzaakt hebben
Ik neem jullie mee in het verhaal:
In juni koop ik een ring bij Siebel juweliers. Ik bekijk de ring niet van top tot teen en in eerste instantie zie ik er ook niets aan. Ik neem dan ook de ring mee. Ik heb de ring 2 a 3 keer gedragen en het valt mij op dat de ring gewoon doormidden is. Je kunt het niet goed zien en voelen kun je het al helemaal niet. Maar goed voor een dure ring lijkt mij dit niet de bedoeling? Ik moet dus weer 1,5 uur rijden om die ring weer terug te brengen. De ring is ingenomen en word opgestuurd. Er werd gezegd: mevrouw u wordt op de hoogte gehouden van het proces. Ik dank haar vriendelijk en ik loop de winkel uit. Na 5 weken heb ik nog niks gehoord. De eerste mailtjes gingen er naar toe. Ik kreeg als reactie: ja wij weten ook nog niet hoe en wat. Ik was dus al wat geïrriteerd. Vandaag na 8 weken krijg ik een mail dat mijn ring er is. Maar ik moet nog wel even 32 euro betalen voor de repartie. PARDON??? Een ring die je nog geen maand hebt en alleen op de zondag droeg (i.v.m. werk) en dan kapot gaat moet je ook nog voor betalen. GARANTIE??? En wederom krijg je amper reactie. De volgende keer gaan wij dus gewoon weer naar Pandora of een andere juwelier. Ga hier vooral niet naartoe!!
Sterke punten Niet aanwezig. Ze weten niet eens waar de reparatie formulieren ligt in de winkel.
Zwakke punten Alles. Communicatie, service, snelheid etc.
Met een polsomtrek van 22 Ã 23 cm is elk polsbandje van een horloge te kort.
Bij een band met schakels zijn soms extra schakels te bestellen, maar meestal heeft men daar geen zin in.
Bij Siebel Alkmaar vond ik een Citizen horloge waarbij extra schakels kosteloos bij besteld konden worden. Hier ben ik op in gegaan.
Na twee weken kreeg ik te horen dat de schakels er binnen een paar dagen konden zijn, MAAR dan moest ik het horloge wel eerst kopen.
Resultaat: er ligt een horloge op mijn nachtkastje wat niet past, wat ik niet kan dragen en de extra schakels?
Geen idee of die ooit nog gaan komen.
Het horloge terug geven heeft geen zin, want dan krijg je een tegoed bon voor een ander horloge dat ook niet past
Siebel Alkmaar bedankt voor deze service!
Sterke punten De verkopers hebben een training gehad in het geven van ontwijkende antwoorden.
Zwakke punten Verkoop heeft prioriteit. De klant is ondergeschikt.
In vestiging ‘s-Hertogenbosch zeer onbeschoft en klantonvriendelijkheid behandeld. Gedesillusioneerd de winkel verlaten. Ik kan overal mijn geld kwijt. Hier kom ik echt nooit meer.
Zeer slechte service
5 weken geleden een seiko horloge gekocht en deze stopte ermee waarschijnlijk vervangen batterij.
Terug naar de winkel daar vertelde ze mij dat de batterij vervangen kon worden maar dat ik mijn horloge dan 8 tot 12 weken kwijt zou zijn omdat deze warerdicht gemaakt moet worden. Punt 1 vind ik het echt belachelijk dat de batterij na 5 weken ermee stopt punt 2 niet normaal dat ik op het vervangen van de batterij zolang moet wachten. Als ik naar een andere horloge maker zou gaan dan kan deze binnen een week weer ophalen maar dan vervalt mijn garantie?? Klacht ingediend bij de klantenservice kreeg ik hetzelfde antwoord alsof heb ik dus helemaal niks aan nog nooit zo,n slechte service meegemaakt mijn advies niks kopen bij Siebel.
Prima service
Had 2 armbanden gekocht helaas verkeerde maat,naar de beurs op Rotterdam om te ruilen,prima geholpen ze nemen alle tijd.
Heel blij mee.
Trouwringen
Je trouwringen hier uitzoeken is een aanrader. We werden direct geholpen waar je elders wordt gevraagd of je een afspraak hebt gemaakt. Rick heeft ons met empathie voor onze situatie geholpen en we zijn direct tot een besluit gekomen. Siebel Juweliers chapeau!
Sterke punten
Service
Schandalig
Voor kerst een armband cadeau gekregen, armband was niet mijn smaak dus terug naar de winkel om het retour te doen. Te horen gekregen dat ze geen geld teruggeven en ik alleen iets anders uitzoeken of een voucher waar een houdbaarheidsdatum op zat. Aangezien ze geen armbanden naar mijn zin hadden binnen het budget van de armband, heb ik maar een ketting uitgezocht omdat ik anders niks had. Ik heb de ketting midden januari uitgezocht en begin maart was deze al kapot, iets wat je niet verwacht van een ketting van 425,-. Dus de volgende dag meteen teruggegaan naar Siebel met de kapotte ketting, het zou worden opgestuurd naar het hoofdkantoor. Krijg ik 5 weken later een telefoontje dat de reparatie 70,- gaat kosten. Hier ben ik natuurlijk niet mee akkoord gegaan aangezien ik de ketting minder dan 2 maanden heb gedragen en het belachelijk is dat een ketting maar zo kort mee gaat. Als de ketting na minder dan 2 maanden al uit elkaar valt hoe moet het dan wel niet zijn na een jaar? Van Siebel kreeg ik de reactie dat het draagschade is en dus niet onder hun garantie valt, erg makkelijk...Vervolgens sturen ze de ketting terug en moet je bij het ophalen van de ketting ook nog eens 20,- betalen voor de verzendkosten. Ik ben zuinig en netjes geweest op de ketting dus kan ik alleen maar concluderen dat het super slechte kwaliteit is. Ik voel me ontzettend opgelicht door deze winkel en ik raad ook niemand aan om hier ook maar iets te kopen.
Sterke punten
De schuld bij de klant neerleggen
Oplichting praktijken
Reparatie horloge
Ik bracht mijn horloge ter reparatie naar Siebel in Sittard. De medewerker vertelde dat de reparatie €30 tot €35 zou gaan kosten en dat ik het horloge over ongeveer 6 weken terug zou krijgen. Ik moest een aanbetaling doen van €20 op de reparatie.
Na enige weken kreeg ik bericht dat het horloge gemaakt kon worden voor €145! Dat staat toch in het enkele verhouding tot de genoemde €30 tot €35! Ik heb de reparatie geweigerd en ging vandaag terug om het horloge op te halen. Tot mijn grote verbazing kreeg ik de €20 aanbetaling niet retour. De medewerker hield bij hoog en laag vol dat ze me dit verteld heeft toen ik het horloge ter reparatie aanbood, maar dat is absoluut niet waar! Ik heb dit natuurlijk gezegd, waarop ik te horen kreeg dat zij (en iedere medewerker trouwens) dit áltijd benoemen en ze wist het héél zeker. Ik heb gezegd dat ik héél zeker weet dat zij het níet gezegd heeft, waarop ze opnieuw benoemde dat zij dat zeker wel gedaan heeft. Wat een houding van een professioneel medewerker! Het irriteerde me ook ten zeerste dat ze erover doorging met een andere klant toen ik naar buiten liep. Dat kan toch niet!
In plaats van haar "ik heb zeker gelijk" spelletje had ze het professioneel kunnen aanpakken door te proberen tot een oplossing te komen. Door bijvoorbeeld voor te stellen de schade te delen en mij €10 terug te geven.
Ik heb die €10 of €20 niet nodig om te overleven, maar het gaat me om het principe! Ik ben niet eerlijk behandeld en in feite als leugenaar neergezet, zeker toen ik naar buiten liep en zij met andere mensen over het gebeuren door bleef praten op een voor mij negatieve manier!
Geen Siebel meer voor mij!
Datum van ervaring: 16 mei 2023
Reparatie horloge
Ik bracht mijn horloge ter reparatie naar Siebel in Sittard. De medewerker vertelde dat de reparatie €30 tot €35 zou gaan kosten en dat ik het horloge over ongeveer 6 weken terug zou krijgen. Ik moest een aanbetaling doen van €20 op de reparatie.
Na enige weken kreeg ik bericht dat het horloge gemaakt kon worden voor €145! Dat staat toch in het enkele verhouding tot de genoemde €30 tot €35! Ik heb de reparatie geweigerd en ging vandaag terug om het horloge op te halen. Tot mijn grote verbazing kreeg ik de €20 aanbetaling niet retour. De medewerker hield bij hoog en laag vol dat ze me dit verteld heeft toen ik het horloge ter reparatie aanbood, maar dat is absoluut niet waar! Ik heb dit natuurlijk gezegd, waarop ik te horen kreeg dat zij (en iedere medewerker trouwens) dit áltijd benoemen en ze wist het héél zeker. Ik heb gezegd dat ik héél zeker weet dat zij het níet gezegd heeft, waarop ze opnieuw benoemde dat zij dat zeker wel gedaan heeft. Wat een houding van een professioneel medewerker! Het irriteerde me ook ten zeerste dat ze erover doorging met een andere klant toen ik naar buiten liep. Dat kan toch niet!
In plaats van haar "ik heb zeker gelijk" spelletje had ze het professioneel kunnen aanpakken door te proberen tot een oplossing te komen. Door bijvoorbeeld voor te stellen de schade te delen en mij €10 terug te geven.
Ik heb die €10 of €20 niet nodig om te overleven, maar het gaat me om het principe! Ik ben niet eerlijk behandeld en in feite als leugenaar neergezet, zeker toen ik naar buiten liep en zij met andere mensen over het gebeuren door bleef praten op een voor mij negatieve manier!
Geen Siebel meer voor mij!
Datum van ervaring: 16 mei 2023
Goed
Heel erg slecht groetjes van Nancy en Arend
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Ze zijn niet klant vriendelijk en ze nemen je niet serieus
Goed
Heel erg slecht groetjes van Nancy en Arend
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Ze zijn niet klant vriendelijk en ze nemen je niet serieus
Slechte service
Bracht horloge voor nieuwe batterij. Zelf maar eens gaan bellen, geen contact. Toen bleek dat ze de bayterij niet kunnen of willen vervangen. "Zit in de belmand" was enige reactie. Bellen was te veel moeite blijkbaar.
Dus nu ook nog geen nieuwe batterij
Sterke punten
Geen idee
Zwakke punten
Communicatie, hoe moeilijk is nieuwe batterij?
Waardeloze service!!
Waardeloze service; negatieve ster is nodig!!
Jammer dat ik geen negatieve ster uit kan delen!
Wat een verschrikkelijk slechte service. Ik kocht een nieuw horloge dat vanaf dag 1 niet naar behoren bleek te werken.
Bij Siebel stuurden ze het naar de horlogemaker maar die zei dat er niets mis mee was.
Toen ik het weer ophaalde werkte het horloge (natuurlijk) nog steeds niet naar behoren.
In de winkel in Sittard wilde men van het oplossen van het nu slepende probleem niets weten. Zij sturen spullen alleen terug naar het hoofdkantoor en lossen zelf niets op. Het probleem moet vooral bij de klant blijven!
Dit is wat men bij Siebel SERVICE noemt.
Tot nu toe is het in ieder geval meer dan waardeloos.
Wordt vervolgd.
Met vriendelijke groet
Hub Steins
Datum van ervaring: 25 maart 2023
Sterke punten
Het probleem bij de klant neerleggen en vooral doen of je gek bent
Zwakke punten
Nul inlevingsvermogen en problemen oplossen
Siebel en Danisch Design waard
Na 5 dagen een dameshorloge van Danisch Design te hebben gekocht bij Siebel Leeuwarden ging het bandje daarvan stuk. In overleg met Leeuwarden zijn we bij Siebel Groningen(woonplaats) geweest. Daar kregen we te horen dat er geen garantie viel op band en glas. Als we dit in Leeuwarden te horen hadden gekregen dan had ik geen Danisch Design horloge gekocht. Toch werd mijn horloge in Groningen opgestuurd en moet ik daar 8 weken op wachten.
Ongelofelijk, niet meedenkend, niet meelevend.
Sterke punten
Niet
Zwakke punten
Slechte service
Steentje uit ring
Erg teleurgesteld en zal hier nooit meer een sierraad kopen. Meer als een maand geleden een ring gekocht waar steentje meteen van uit is. Omdat ze willen onderzoeken waar dit door komt is mn ring naar hoofdkantoor gestuurd en zou binnen 2 weken reactie krijgen. Tot op heden niks gehoord. 2x gebeld en zijn niet behulpzaam ik moet het afwachten. Schandalig dit. Het koste veel geld en heb nu niks. Ik raad Siebel niemand aan
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Niet klantvriendelijk
Slechte kwaliteit
Veel te duur
Wat een ongelooflijk slecht
Heb iets besteld bij dit bedrijf niet gekregen
Wat er was afgebeeld en ook nog meer betaald dan normaal zeer slecht bedrijf zal er ook nooit meer iets kopen en ook tegen niemand zeggen daar moet je iets kopen
Sterke punten
Geen sterke punten onbeschoft bedrijf .
Zwakke punten
Als is slecht
Bye bye Siebel
Recent op een doordeweekse dag bij beide Utrecht Siebelvestigingen binnen gelopen. Als enige klant bij de ene vestiging en bij de andere vestiging was er nog één klant. In beide gevallen na 3 minuten staren naar een Citizen horloge ben ik weggelopen. In beide vestigingen werd ik door beide verkoopdames niet geholpen. Bye bye for ever Siebel.
Sterke punten
Mooie zaak
Zwakke punten
Je wordt niet geholpen
Zeer slechte service!
Ik heb een parel-armbandje gekocht bij Siebel juweliers voor 129 euro. Na 1,5 jaar ging het armbandje kapot (het touwtje waar de parels aanzaten was helemaal versleten en is gebroken). In de winkel gaven ze aan dat dit niet onder de garantie valt en dat het 70 euro kost om dit te repareren. Geen excuses en ook niet bereid om te kijken naar een andere oplossing. Conclusie: slechte kwaliteit, zeer slechte service en veel te hoge prijzen. Hier kom ik nooit meer en ik zou het een ander ook zeker ontraden.
Sterke punten
Mooie sierraden
Zwakke punten
Slechte service, slechte kwaliteit (gaat snel kapot) en veel te dure prijzen voor de slechte kwaliteit.
Horlogeband maken is een drama
Horlogeband maken is een drama
Op 21 januari 2022 een mooie Seiko dameshorloge gekocht. Om dit horloge passend te maken moesten er een aantal schakels uit de band verwijderd worden. De verkoopster ging dit even doen. Het lukte niet. Een andere verkoopster ging haar helpen. Met veel getimmer en lawaai kwamen de dames terug met het horloge. Het was klaar. De dag erna (gelukkig gebeurde dit thuis) viel het horloge van mijn pols af. De schakels van de band waren los gegaan. Ik terug naar de winkel. Het zou even gemaakt worden. Toen ik de horloge op wilde halen, zei de verkoopster dat hij opgestuurd moest worden om de band te maken. Hij ging diezelfde dag nog weg met de koerier. Het zou ongeveer een week duren. Ondertussen wacht ik al 4 weken op deze horloge. Vele keren telefonisch contact gehad. Iedere keer hetzelfde verhaal. Er wordt aan gewerkt, ik begrijp u helemaal, horloge is opgestuurd naar Seiko. En dat alleen maar voor een band.
Mijn geduld is op.
Siebel, ik hoop dat ik de horloge snel terug heb. Het is geen ding van €100,- en dan nog hoort jullie service beter te zijn.
Mensen, bezint eer je begint.
Service is echt niet goed.
Kortingsclub oplichterij
Siebel biedt kortingen aan van 10% en 5%. Wanneer je deze verwacht te krijgen. Ofwel je denkt er recht op te kunnen hebben. Vergeet het maar. Want deze wordt geven wanneer het hun uit komt. Willekeur. Adverteren er mooi mee. Fabels en leugens. Trap er niet in. Want n ketting gezien op internet kon nog korting af als u blablablabla bent.\\r\\nT.z.t ter plaatse voldeden aan de voorwaarden. Clubmember enz. Geen korting 10 of 5 %. Want deze was er al van af. Zogenaamd n aanbieding. Niet de 1 e x overigens. \\r\\nGewoon naar n Amsterdamse juwelier gegaan. Nusselein overigens. Top geholpen. En 20% korting boven op de prijs. Dat is nog eens n kerstcadeau
Sterke punten
Weinig tot geen te duur te star. Geen feelings.
Zwakke punten
Moeten geen smoesjes verkondigen.Beloof geen dingen die je vervolgens niet waar maakt.
Slecht
Siebel is een van de slechtste bedrijvenvoor zowel klanten als voor hun medewerkers.
Sterke punten
N.v.t
Zwakke punten
Gierig, draait om geld en helemaal niet tevredenheid.
Geen fijne ervaring!
Nog een review
7 september heb ik een review hier geplaatst. Mijn ring jaja die was gemaakt. Na meer dan 150 km te hebben gereden had ik eindelijk m'n ding retour en gemaakt. Nog geen 2 weken later is hij wederom kapot op dezelfde plek. Denk je een mail te sturen, krijg je geen antwoord meer. Waar gaat dit heen.....
Zwakke punten
Alles
Heel erg teleurgesteld
Hele, hele slechte ervaring met siebel.
Ik kreeg een leuke en mooie horloge van Diesel van m'n wederhelft, na een uurtje tikte ik ergens tegenaan en had ik een klein krasje op het glas, ik zwaar teleurgesteld.
2 dagen later was het batterijtje leeg ondanks dat hij nieuw was.
Dus ik had geen zin om het ding op te sturen naar de online winkel en ik bracht het na een Google zoekopdracht naar siebel.
Daar kreeg ik te horen dat het 22 euro zou kosten voor een nieuw batterijtje, en dat hij dacht waterdicht zou zijn, ik zei das goed.
Ik vroeg of ze het krasje wilden wegpoetsen, maar daar begonnen ze niet aan, dus er moest een nieuw glas in.
Ik zei doe maar, kosten 88 euro.
Dus ze pakt hem in en verzend hem, ik krijg een linkje in een email, en ik zou hem kunnen volgen.
Het zou 3 weken duren, ik had daar geen moeite mee.
Even doorspoelen, bijna 3 maanden later, na meerdere malen email krijg ik te horen dat het glas niet verkrijgbaar is bij de dealer (vind ik vreemd, want online is het wel bestelbaar).
Ik was het al zat, dus ik zeg, laat het, zet er een nieuw batterij in, en dan is het wel klaar zo.
Week later bericht, hij is klaar.
Dus ik naar de stad, haal het op, en zie dat hij niet loopt, klok staat stil.
Dus ik vragen, hebben jullie er een nieuwe batterij in gezet?
Nee meneer, niet gebeurd.
Dus ik zei, we hebben hier duidelijk contact over gehad, ding heeft alleen maar gereisd, en we zijn meer als 3 maand verder.
Ik kreeg te horen dat het jammer was, geen sorry, en dat ze nu er een nieuwe batterij in kunnen plaatsen.
Ik was het zat, maar ik wil eens met iets naar huis dat werkt, dus ik zeg doe maar.
Ze halen het open, zetten er een batterij in, en ze krijgen de horloge niet meer dicht.
Dus, hij moest weer op reis.
2 weken verder, vandaag.
Ik haal hem op, ik hoor dat hij niet waterdicht is, al hadden we dat wel afgesproken, en dat hij mee mag.
Ik had er geen zin meer in, heb hem gepakt, betaald en ben naar huis gegaan.
Bij thuiskomst zie ik dat het glas echt beschadigd is.
Er zat een klein krasje op toen ik hem wegbracht, krijg hem terug met hoeken uit het glas.
Woorden kunnen niet beschrijven hoe teleurgesteld ik ben.
Alle plezier die ik had toen ik mijn horloge kreeg is weg.
Een nieuwe horloge is een symbool van blijdschap, maar dat is nu heel ver te zoeken.
Ik heb er jaren langsgelopen, en gekeken naar de mooie horloges in de vitrines, en was onder de indruk van de professionaliteit van deze zaak, maar ik heb me zwaar vergist.
Ik snap het blijft mensenwerk, maar ik vind niet dat er menselijk met mij is omgegaan.
Ik vrees dat dit laatste keer was dat ik zaken met deze firma deed.
Ik wens ze veel succes, en ik hoop dat ze beter met mensen omgaan in de toekomst.
Gr Danny Radjkoemar
Sterke punten
Zd gaan op tijd open
Zwakke punten
Communicatie, en menselijk omgaan met de klanten
The worst experience ever
The worst experience ever with online jewelry.
Extremely bad quality of the product.
I will never buy anything from there.
Sterke punten
No strengths
Gesloopte horloge door siebel
Had een mooi in nieuw staat horloge gebracht naar Siebel juwelier in weert om de batterij te vervangen .Bij het ophalen min â¬15 hebben ze bij Siebel de kast van het horloge en het klepje helemaal beschadigd deuk in de kast klepje krom gebogen en een flinke kras erop hebben ze een beetje geprobeerd te poleisten maar haalde helemaal niks uit sterker nog werd alleen maar erger.En verder deden ze er niks aan ben er 4x voor terug gemoeten â¬80 kwijt aan benzine hoop stress en ze zijden het is wat het is!.ð¤®En ze liegen alles bij elkaar echt een stel nonows zeer onkundig en zeer onbeleefd.
Sterke punten
Liegen en je afpoeieren aan het lijntje houden
Zwakke punten
Oplossen wat ze zelf veroorzaakt hebben
GA HIER NOOIT NAAR TOE!
Ik neem jullie mee in het verhaal:
In juni koop ik een ring bij Siebel juweliers. Ik bekijk de ring niet van top tot teen en in eerste instantie zie ik er ook niets aan. Ik neem dan ook de ring mee. Ik heb de ring 2 a 3 keer gedragen en het valt mij op dat de ring gewoon doormidden is. Je kunt het niet goed zien en voelen kun je het al helemaal niet. Maar goed voor een dure ring lijkt mij dit niet de bedoeling? Ik moet dus weer 1,5 uur rijden om die ring weer terug te brengen. De ring is ingenomen en word opgestuurd. Er werd gezegd: mevrouw u wordt op de hoogte gehouden van het proces. Ik dank haar vriendelijk en ik loop de winkel uit. Na 5 weken heb ik nog niks gehoord. De eerste mailtjes gingen er naar toe. Ik kreeg als reactie: ja wij weten ook nog niet hoe en wat. Ik was dus al wat geïrriteerd. Vandaag na 8 weken krijg ik een mail dat mijn ring er is. Maar ik moet nog wel even 32 euro betalen voor de repartie. PARDON??? Een ring die je nog geen maand hebt en alleen op de zondag droeg (i.v.m. werk) en dan kapot gaat moet je ook nog voor betalen. GARANTIE??? En wederom krijg je amper reactie. De volgende keer gaan wij dus gewoon weer naar Pandora of een andere juwelier. Ga hier vooral niet naartoe!!
Sterke punten
Niet aanwezig. Ze weten niet eens waar de reparatie formulieren ligt in de winkel.
Zwakke punten
Alles. Communicatie, service, snelheid etc.
Horloge past niet
Met een polsomtrek van 22 Ã 23 cm is elk polsbandje van een horloge te kort.
Bij een band met schakels zijn soms extra schakels te bestellen, maar meestal heeft men daar geen zin in.
Bij Siebel Alkmaar vond ik een Citizen horloge waarbij extra schakels kosteloos bij besteld konden worden. Hier ben ik op in gegaan.
Na twee weken kreeg ik te horen dat de schakels er binnen een paar dagen konden zijn, MAAR dan moest ik het horloge wel eerst kopen.
Resultaat: er ligt een horloge op mijn nachtkastje wat niet past, wat ik niet kan dragen en de extra schakels?
Geen idee of die ooit nog gaan komen.
Het horloge terug geven heeft geen zin, want dan krijg je een tegoed bon voor een ander horloge dat ook niet past
Siebel Alkmaar bedankt voor deze service!
Sterke punten
De verkopers hebben een training gehad in het geven van ontwijkende antwoorden.
Zwakke punten
Verkoop heeft prioriteit. De klant is ondergeschikt.
Zeeeeeeeer onbeschoft behandeld
In vestiging ‘s-Hertogenbosch zeer onbeschoft en klantonvriendelijkheid behandeld. Gedesillusioneerd de winkel verlaten. Ik kan overal mijn geld kwijt. Hier kom ik echt nooit meer.
Sterke punten
Zijn er die dan ?
Zwakke punten
Met klanten omgaan.